Страшний сон покупця: як не купити колишню машину таксі


Страшний сон покупця: як не купити колишню машину таксі

Фото: як не купити колишню машину таксі (Getty Images) Автор: Константин Широкун

Один з максимально небажаних варіантів при покупці вживаної машини – стати власником колишнього таксомотора. Не вдаючись до причин цієї фобії, поговоримо про те, як відрізнити авто, яке ще учора працювало в режимі таксі 24/7.

Про основні маркери того, що машина колись працювала в таксі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

При підготовці статті були використані матеріали Autobild і Autocentre.

Чому покупці так бояться учорашнього таксі? Тому що зазвичай воно має мінімальний залишок ресурсу. А ще тому, що вкрай зношеними вони часто виявляються у геть молодому віці, що надихає перекупників на ретельне маскування великого пробігу. На щастя, сховати можна не всі ознаки таксомоторної служби, і про найбільш явні прикмети ми зараз поговоримо.


Страшний сон покупця: як не купити колишню машину таксі

Головні ознаки автомобіля-таксі

Перш за все слід розуміти, що є доволі багато випадків, коли списана з таксі машина не має головної ознаки таксомоторного минулого – видимих слідів зносу. Машини з преміальних служб або з європейських транспортних компаній часто зберігають цілком “сімейний” вигляд і після списання. І це ще більше ускладнює їх фільтрацію для покупця.

Характерні для таксі моделі. По-перше, хоч якимось чином організовані служби таксі як правило купують для своїх парків певні моделі автомобілів, причому зазвичай у найпростіших комплектаціях: з базовим бензиновим двигуном та “механікою”, без кондиціонера, з мінімумом склопідйомників тощо. Варто завчасно придивіться, чим переважно користуються таксисти у вашому регіоні. Хоча якщо машина таксувала в руках приватника-одинака, це може бути й упакований екземпляр.

Професійні відмітки. Шукайте отвори, що залишилися після демонтажу рації, гачка для її мікрофона чи великого тримача для смартфона, подряпини там, де він торкався торпедо. Роздивіться зверху дах: чи немає там потертостей від плафона з шашечками і дроту, що тягнувся до нього від дверей, і шукайте не тільки по центру даху, а й скраю. Невелика зона свіжополірованої фарби в тому районі має вас насторожити – якщо при маскуванні слідів пошкодували грошей на полірування всього даху, колишнє місце розташування “гребінця” матиме саме такий вигляд. На дверях і кришці багажника іноді залишаються сліди наклейок з логотипом таксопарку: у вигляді контурів на фарбі або у вигляді плям більш темної фарби, яка не вигоріла на сонці.

Відмітини в салоні. У прорізах дверей бувають видні сліди частої посадки та виходу пасажирів: розхитані сильніше звичайного ручки дверних замків та численні сліди нігтів під ними, подряпини від підборів на порогах і внизу дверних карт. Спробуйте порівняти стан сидінь – у таксі з великим пробігом водійське майже обов’язково буде продавлене так як і сусіднє, адже з самим тільки водієм ці машини їздять мало. І хай ідеальний стан оббивки сидінь і керма не збиває вас з пантелику, адже багато хто з власників машин-таксі використовує чохли на крісла і кермо – щоб перед продажом зняти.

Характерний знос кузова. Люди сідають і виходять з таксі кілька разів на годину, відтак завіси водійських дверей зношуються не більше, ніж інших, особливо обох правих. Хоча на звичайних сімейних автівках усе навпаки.


Страшний сон покупця: як не купити колишню машину таксі

Коротко

Певно, треба додати, що страшний не сам по собі факт роботи машини в таксі, а наслідки цієї роботи. Тому якщо є змога глибокої діагностики агрегатів, з неї можна і починати оцінювання машини, яка сподобалася вам на авторинку. А суто “таксичні” дефекти будуть тільки доповненням до результатів інструментальної діагностики і поясненням виявленого поганого стану.

Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало про п’ять найцікавіших електромобілів з Китаю.

www.rbc.ua

Share

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *