Після початку війни з Україною понад тисячу транснаціональних корпорацій оголосили про скорочення своєї діяльності на території Росії. Проте багато з них залишаються працювати у ворожій країні, зокрема Coca-Cola і Pepsi, пише FBC з посиланням на Bloomberg.
Coca-Cola однією з перших заявила про вихід з Росії після вторгнення в Україну у лютому 2022 року. Компанія попросила своїх партнерів забрати продукцію з полиць, припинити постачання сиропів та зупинити виробництво напоїв.
Однак, через два роки червоний логотип Coca-Cola все ще можна знайти в супермаркетах і ресторанах по всій країні. Новий продукт під назвою «Добрий Cola» продається в банках, дуже схожих на оригінальні, і його важко відрізнити від справжньої Coca-Cola. Цей напій став провідним брендом газованих напоїв у Росії, займаючи 13% ринку. Це відбулося завдяки Multon Partners, виробнику «Добрий Cola», який належить компанії Coca-Cola HBC, зареєстрованій у Лондоні.
Імпорт Coca-Cola з сусідніх країн, таких як Грузія та Казахстан, дозволив бренду зайняти третє місце на ринку газованих напоїв у Росії з часткою 6%. Хоча продажі Coca-Cola в Росії зросли на 12% минулого року, вони все ж залишаються на третину нижче рівня 2021 року, коли компанія займала 26% ринку.
PepsiCo Inc. також заявила про припинення виробництва й продажу Pepsi, Mountain Dew та 7Up у вересні 2022 року, проте згодом випустила нову колу Evervess і збільшила виробництво Frustyle. Продажі напоїв PepsiCo у Росії зросли на 12% торік, до 2,3 мільярда доларів.
Згідно з дослідженням Єльської школи менеджменту, понад 1000 транснаціональних корпорацій заявили про скорочення діяльності в Росії з 2022 року, але багато залишилися. Unilever Plc і Nestlé SA, які мають великі виробничі потужності, не бажали продавати свої підприємства зі значною знижкою, яку вимагав Кремль. Данська пивоварня Carlsberg AS і виробник йогуртів Danone SA зіткнулися з конфіскацією активів при спробах піти з країни.
Російська економіка зросла на 3,6% минулого року завдяки військовим витратам, що сприяло зниженню безробіття до історичного мінімуму 2,6% і суттєвому зростанню заробітної плати. Це створює сприятливе середовище для бізнесу, попри складнощі з репатріацією прибутків.