Найцінніший у світі виробник іграшок Pop Mart зазнав значних фінансових втрат — ринкова капіталізація компанії скоротилася майже на 4 мільярди доларів після гострої критики з боку китайської газети People’s Daily, повідомляє FBC.net.ua з посиланням на South China Morning Post.
Редакційна стаття, опублікована у державному виданні Комуністичної партії Китаю, звинуватила бізнес-модель Pop Mart у створенні «пастки», яка, за словами авторів, провокує залежність, особливо серед дітей. Зокрема, було розкритиковано формат «сліпих коробок» із випадковими ляльками Labubu, які, за принципом непередбачуваної винагороди, заохочують споживачів до багаторазових покупок. Імовірність отримати рідкісну іграшку становить менше 2%.
Після публікації акції Pop Mart у п’ятницю знизились на 3,6%, а загальне падіння за два дні досягло майже 9%. Незважаючи на те, що компанія демонструвала надзвичайне зростання — з початку року її акції підскочили на 160%, а виручка у першому кварталі зросла на 100% на внутрішньому ринку та на 480% за кордоном, — хвиля критики від державного ЗМІ негативно вплинула на довіру інвесторів.
Попри успіх, ціни на деякі популярні моделі іграшок почали знижуватись. Наприклад, лялька Labubu 3.0, яка раніше продавалась за майже 3000 юанів, втратила свою ексклюзивність після розширення онлайн-продажів.
Аналітики UBS та JPMorgan наразі зберігають позитивну оцінку перспектив компанії. Утім, китайська влада вже відреагувала на ситуацію, посиливши регулювання ринку: зокрема, продаж «сліпих коробок» дітям віком до восьми років офіційно заборонений.
Раніше ми писали про те, хто такі Labubu і чому вони коштують тисячі доларів.