Чому бізнес скаржиться омбудсмену на державні органи?

Поділитися:

Бізнес в квітні-червні 2020 року подав 385 скарг до Ради бізнес-омбудсмена, з яких 68 відсотків – на дії Державної податкової служби, 12 відсотків – на дії правоохоронних органів, ще 5 відсотків – на роботу державних регуляторів і 3 відсотки – на дії Митної служби.

Згідно з повідомленням Ради за підсумками другого кварталу, зростає кількість звернень на включення підприємств до списку ризикових платників податків.

Чому бізнес так масово скаржиться? Що може зробити омбудсмен в таких випадках? Чи можна скарги розцінювати як помсту підприємців, або ж це пошук захисту від влади? На всі ці питання в коментарі для Першого Ділового телеканалу відповів економічний експерт Олександр Охріменко.

За його словами, скарги завжди були, є і будуть. Це традиція. Функція омбудсмена – приймати скарги.

«Це характерно для всіх країн світу і будь-який омбудсмен, який займається бізнесом, отримує величезну кількість скарг. Відсотків 90 ці скарги необґрунтовані, тому що дуже часто бізнесмени скаржаться і самі ж порушують. При цьому держоргани не тиснуть на бізнес. Якщо порівняти з Європою, у нас фактично бізнес не під контролем. Часто він не показує реальні обороти виробництва і вказує менші результати», – говорить експерт.

Спеціаліст уточнив, що підприємець хоче обдурити державу, щось виходить, а щось – ні, а потім скаржиться. Що стосується податкової, то у нас багато міфів про неї, але про неї можна сказати, що скоріше вона просто не допрацьовує.

Також Охрименко вважає, що омбудсмен ніяк не може допомогти бізнесу, якщо той подає скаргу. Йому приходить скарга, він пише супровідний лист і відправляє за належністю в орган, до компетенції якого відноситься розгляд справи і контролює розгляд цього звернення.

«Якщо людина скаржиться на районну податкову, то справа відправляється в обласний або республіканський орган. Як правило скарг дуже багато і це нормально для всіх країн світу. Згодом омбудсмен буде говорити, що потрібно збільшувати штаб, щоб обробляти таку величезну кількість скарг », – сказав він.

В кінці розмови економічний експерт сказав, що державні органи і бізнес ніяк не можна примирити, так як бізнес намагається сховатися від податків, а завдання податкової – стягнути їх. У всіх країнах світу податківців ненавидять, а податківці ненавидять бізнес.

Нагадаємо, що 20 травня 2020 року Верховна Рада України заблокувала проект закону «Про Установі бізнес-омбудсмена. Причина – документ не відповідає регламенту. Текст пояснювальної записки до закону говорить, що закон розробляють з тією метою, що Інституція бізнес-омбудсмена повинна стати посередником незалежною третьою особи, яка допомагає суб’єктам бізнесу і захищає їх права на підприємницьку діяльність.

Також ми писали про те, що український бізнес звернувся з низкою скарг до бізнес-омбудсмена: кількість звернень суттєво збільшилася за підсумками першого кварталу поточного року. Всього на адресу відомства з боку українських підприємців надійшло понад 462 звернень, що на 12 відсотків більше від аналогічної динаміки показників за останній квартал минулого року.

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

загрузка...
Читайте також
9 Серпня 2020 року - 19:58
Відповідати в суді перед громадянами будуть органи місцевої влади, а...
9 Серпня 2020 року - 18:54
Урядові програми часткового безробіття допомогли зберегти 360 тисяч робочих місць
9 Серпня 2020 року - 18:28
630 автомобілів компанії будуть обслуговувати жителів Київської, Одеської, Херсонської, Черкаської,...
9 Серпня 2020 року - 16:23
За минулу добу лабораторно діагностували 1 199 нових випадків захворювання