УЗ купує опори за завищеними цінами у свого неефективного підприємства

Не так давно керівництво «Укрзалізниці» заявило, що підприємству потрібно 50 мільярдів гривень державної підтримки щорічно.

Про це повідомив в.о. голови правління держкомпанії Іван Юрик на зустрічі з головою виконкому Нацради реформ Міхеілом Саакашвілі.

“Зараз перед нами в ці нелегкі часи, викликані пандемією коронавирусу, стоїть завдання стабілізувати фінансовий стан товариства та перейти до фази активного розвитку. Саме це і стало основою наших реформ, які вже впроваджуються та ще попереду”, – зазначив керівник УЗ.

Компанія вже впровадила ряд заходів щодо стабілізації ситуації, але для продовження реформ необхідна підтримка держави. Укрзалізниця, на сьогоднішній день, завдяки реалізації антикризових заходів, вже заощадила 6,5 млрд грн.

“Однак велику надію ми покладаємо на державу та її підтримку, яка, за нашими підрахунками, необхідно в обсязі до 50 млрд грн щорічно, адже державне фінансування залізниць є загальносвітовою практикою і збільшується в умовах кризи”, – констатував Юрик.

Саакашвілі підтримав необхідність вирішення ключових проблем, що стоять перед УЗ: оптимізація неефективних активів і залучення інвестицій в розвиток, в тому числі із залученням державного бюджету та інших видів державної підтримки.

Чи так це насправді? У розпорядженні «Першого ділового телеканалу» виявилися цікаві документи, які свідчать про одне: ніяких антикризових заходів керівництво не робить, а всередині самої «Укрзалізниці» йде розпил величезних грошей.

Наприклад, ще в 2018 році екс-народний депутат Ігор Шкіря відправив запит до департаменту електропостачання та електрифікації компанії «Укрзалізниця» і попросив надати дані про тендерні закупівлі електроопор контактної мережі.

Судячи з листування, «Укрзалізниця» закуповує бетонні опори у свого афілійованого підприємства Гніванський завод залізобетонних виробів. Як виявилося, ціна однієї такої опори становить 9613 грн (без ПДВ).

Як пояснив у своєму запиті Ігор Шкіря, на його окрузі в смт. Миронівський, Бахмутського району Донецької області є підприємство «Бетон Нова Інтернешнл». Підприємство готове виготовляти ту ж продукцію. Але за ціною набагато нижчою, ніж це робить Гніванський завод ЗБВ.

«За останні 7 років через скорочення фінансування зменшилися замовлення на виготовлення стояків контактної мережі для АТ« Укрзалізниця ». У порівнянні з 2011 – 2012 роком кількість замовлень скоротилася майже вдвічі. Гніванський завод ЗБВ здатний самостійно забезпечити виробництво на поставку стояків », – таку відповідь дав в.о. голови правління «Укрзалізниці» Жейко Марчек.

Як виявилося, Ігор Шкіря не один раз пропонував «Укрзалізниці» співпрацю з підприємством на своєму окрузі, але у відповідь – тільки формальні відписки. Мабуть, керівництву підприємства вигідно розповідати про збитки, вимагати у держави мільярди гривень, але тим часом продовжувати відверто викидати гроші на вітер.

Адже за підсумками першої половини 2020 року державна компанія-монополіст з вантажотранспортних перевезень «Укрзалізниця» провела близько півтисячі тендерів, витративши на це нечуване кількість грошей в розмірі понад мільярд гривень.

Наприклад, якщо брати ті ж бетонні опори, то в Україні щорічно проводяться планові ремонтні роботи по заміні опор контактних мереж, які, не дивлячись на високі ціни, просто не витримують занадто довгого терміну експлуатації.

При цьому, «Укрзалізниця» продовжує планомірно закуповувати ті ж опори у власного Гнівансокого заводу ЗБВ, який вже давно є збитковим, витрачаючи на це державні гроші. І це не дивлячись на купу інших закупівель, які, як мінімімум викликають у експертів подив. А останнім часом обурення діями «Укрзалізниці» висловили і вантажовідправники, яким з 1 липня «УЗ» просто піднімає ціни і обмежує кількість заявок.

Як писалося раніше, «Укрзалізниця» оновлює інфраструктуру електропостачання. Ремонтні роботи виконуються на Донецькій, Південно-Західної, Одеської та Придніпровської залізниці. З початку року замінили 19 кілометрів зносини контактного проводу та ще 84 сталевих дротів, а також 450 дефектних опор контактної мережі. Чому країна продовжує витрачати нечувані суми на неякісне обладнання і чи є в цьому приватна вигода? Про це йдеться в сюжеті телеканалу «Перший Діловий».

Також, в електронній системі ProZorro.Продажі оприлюднили 9 лотів від Укрзалізниці по реалізації 16 971 тонн брухту. Загальна стартова вартість 30 638 млн грн. Аукціони з класичним англійським сценарієм (підвищення пропозиції) заплановані на 1 липня.

0
20
Материалы по теме: , , , ,