Тендери підганяють «Укрзалізницю» до дефолту

“Укрзалізниця” перебуває в переддефолтному стані, і їй необхідна системна реформа. Управління грошовими потоками на УЗ залишається підконтрольним першим особам Мінінфраструктури, непрозорим і відкритим для зловживань, а перевірки за неповних два роки виявили порушень майже на 12 млрд грн.

У цих умовах найближчим часом через УЗ готується до проведення один з найбільш суперечливих тендерів за всю історію держкомпанії – на закупівлю коліс для вагонів і бандажів на 2,4 млрд грн. Ця закупівля може стати відправною точкою до дефолту УЗ.

Планується закупити 54861 ​​шт. суцільнокатаних коліс (на 1,9 млрд грн) і 20400 шт. бандажів – ободів на колеса (на 505 млн грн) з терміном поставки до 31 грудня 2022 року – тобто мова йде про довгостроковий контракт майже на 2,5 року.

Головна ознака корупційної складової – надлишковий обсяг закупівлі. Такої кількості вистачить на установку коліс або їх ремонт на більш ніж 9 тис. Вагонів. Виходячи з нинішніх темпів будівництва і ремонтів вагонів – цього обсягу коліс може вистачити на десятки років.

Монопольне становище виробника на ринку, максимальна ціна, тимчасова відсутність у основних конкурентів сертифікації на свою продукцію, безальтернативність тендера, поспіх у проведенні конкурсу – все говорить про можливі зловживання при проведенні тендеру.

“Інтерпайп” – єдиний в Україні виробник залізничних коліс (під брендом KLW). У частині виробництва коліс, колісних пар, бандажів її робота завжди була орієнтована на експорт, а для “Укрзалізниці” згадана продукція завжди продавалася за залишковим принципом. Росія оголосила про введення мит в розмірі 34% на українські залізничні колеса, вироблені компанією Інтерпайп Віктора Пінчука. Тому олігарх звернувся за допомогою до керівництва Мінінфраструктури. На профільних спільнотах залізничної тематики називалися навіть суми можливих “відкатів” – аж до $ 25 млн на користь відповідальних осіб, які приймають рішення за даними закупівель.

Підписання настільки надлишкового контракту закриє доцільність заходу іноземних виробників на наш ринок, що знищить конкуренцію на ринку, що дозволить Віктору Пінчуку диктувати ціни і умови і далі.

Що стосується даному випадку необґрунтовану рентабельність можна кваліфікувати як зловживання монопольним становищем з боку “Інтерпайпу”, що по ідеї повинно стати предметом розслідування з боку АМКУ.

На тлі такої небувалої марнотратства і економічно необгрунтованих контрактів періодично виникають нагадування про неплатоспроможність “Укрзалізниці”. Так, в 2015 році УЗ вже оголошувала технічний дефолт, а в квітні поточного року Владислав Криклій допустив можливість його повторення. Адже обсяг невиконаних УЗ зобов’язань вже перевищив 15 млрд грн.

Раніше ми писали про боротьбу за тендера на УЗ.

 

 

0
20
Материалы по теме: , ,