Обов’язковий технічний огляд приватних легкових автомобілів, що не використовуються в комерційній діяльності, був скасований в Україні ще у 2011 році. Влада тоді обґрунтувала це рішення прагненням зменшити надмірне державне регулювання в галузі автоперевезень, повідомляє FBC.net.ua з посиланням на Кабінет Міністрів України.
У травні 2025 року уряд затвердив оновлені вимоги до проходження технічного огляду — в межах гармонізації українського законодавства з європейськими нормами. Зміни набрали чинності 1 липня, але стосуються вони не всіх транспортних засобів.
Згідно з новими правилами, обов’язковий технічний огляд раз на два роки повинні проходити легкові автомобілі, що використовуються в комерційних цілях, зокрема для доставки товарів, а також вантажні автомобілі масою до 3,5 тонн і причепи до них, якщо вони експлуатуються більше двох років. Щорічно перевірку повинні проходити вантажівки вагою понад 3,5 тонн, їхні причепи та таксі, незалежно від строку експлуатації. При цьому, якщо водій співпрацює з платформами Bolt чи Uklon, але не має ліцензії на перевезення пасажирів, юридично це не вважається таксі, а отже техогляд проходити не потрібно.
Двічі на рік технічний контроль обов’язковий для автобусів і спецтехніки, що перевозить небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації.
Перелік пунктів, де можна пройти огляд, доступний на сайті Головного сервісного центру. Усі результати техогляду вносяться в електронний протокол, а власник транспортного засобу отримує паперову копію. Перевірити справжність документа можна через сервіс «Перевірка протоколу ОТК».
Тривалість процедури залежить від типу автомобіля і варіюється від 30 до 65 хвилин. Для легкових авто орієнтовний час — близько 40 хвилин. Вартість огляду встановлюється пунктами самостійно. У Києві, наприклад, техогляд для легковика коштує від 1300 до 1600 гривень.
Серед головних нововведень — повна фото- та відеофіксація процесу технічного контролю. Кожен пункт повинен бути обладнаний щонайменше двома камерами. На знімках транспортний засіб має займати не менше 70% площі кадру, з чітко зафіксованими датою і часом, що мають відповідати даті подачі протоколу. Зображення повинні бути добре освітлені.
За словами заступника начальника Головного сервісного центру МВС Павла Сороки, основна мета нововведень — запобігти фіктивному контролю, оскільки раніше були можливі випадки недобросовісного проведення огляду або підробки фото.
В Україні наразі працює близько 800 пунктів технічного контролю, які мають відповідне обладнання. Відеозаписи з перевірок оперативно надсилаються до регіональних центрів.
Окрім фото одометра (лічильника пробігу), тепер обов’язкове фіксування тахографа — приладу, що відображає швидкість, пройдену відстань і режим роботи водія. Також потрібні додаткові знімки активного екрана і таблички адаптації. Для навчальних автомобілів спрощено процедуру фіксації органів керування.
Водночас скасовано окрему фотофіксацію результатів гальмівних випробувань — достатньо відео всього процесу.
За керування транспортним засобом без дійсного техогляду передбачено штраф у розмірі 340 гривень. Повторне порушення протягом року може призвести до позбавлення водійських прав терміном від трьох до шести місяців. Штраф для пунктів техконтролю, які допустили порушення (наприклад, неправильну фотофіксацію), становить 1400 гривень.
Раніше ми писали про те, що Німецька фірма «Hengeler Mueller» представлятиме інтереси «Укрнафти» в арбітражі.