Site icon Новини України ФБК Перший Діловий Первый Деловой

Проблемні борги. Як правильно співпрацювати з колекторами


Проблемні борги. Як правильно співпрацювати з колекторами

Позичальникам варто пам’ятати про свої права і обов’язки (колаж: РБК-Україна) Автор: Руслан Кисляк

Прострочення кредиту часто призводить до залучення фінансовою установою колекторів для врегулювання заборгованості. Це законний спосіб, у який фінустанови здійснюють стягнення боргів.

Якщо ваш фінансовий стан погіршився (наприклад, ви втратили роботу або працездатність та можете підтвердити це документально) і сплачувати кредит вчасно більше немає змоги, варто звернутися до фінансової установи з проханням про реструктуризацію боргу і припинення дій колекторів, радять в Національному банку України.

Якщо ви зіштовхнулися з роботою колекторських компаній, то повинні знати про свої права та права колекторів.

Про що мова:

Хто має право стягувати борги

Компанії, що провадять колекторську діяльність, повинні бути включені до реєстру Національного банку.

Колектори мають право повідомляти боржнику про наявність заборгованості; а також звернутися до суду, якщо фінансова установа надала відповідні повноваження колекторській кампанії або “продала” ваш борг.

Стягувати примусово заборгованість мають законодавчі підстави тільки органи Державної виконавчої служби та приватні виконавці, дотримуючись офіційних процедур за наявності відповідного рішення суду.

Що дозволено і заборонено колекторам

Колектору дозволено повідомляти боржнику про наявність заборгованості у таких формах:

Колекторам заборонено:

Погрози колекторів поза законом. Не пробачайте їм – звертайтеся до НБУ або до Національної поліції України.

Якщо зіштовхнулися з незаконними діями колекторів

Якщо ви зіштовхнулися з незаконними діями колекторів, зробіть наступні кроки:

  • Зверніться до фінансової установи, що займається стягненням вашої заборгованості, з письмовою скаргою на дії її працівників.
  • Якщо вашу скаргу проігнорують – зберіть доказову базу: запишіть дзвінки, зробіть скріни повідомлень. Надайте ці матеріали до Національного банку разом зі скаргою на фінансову установу. Зробити це можна за допомогою сервісу Опендатабот.
  • Якщо вам погрожують або застосовують психологічне та фізичне насильство – зверніться в Національну поліцію України.
  • Якщо компанія, що провадить колекторську діяльність, не включена до реєстру Національного банку, потрібно звертатися в правоохоронні органи. Адже у такому випадку НБУ, на жаль, допомогти не зможе.

    Не брали кредит і нічого не підписували – відмовтеся від взаємодії з колектором.

    Трапляються випадки, коли колектори телефонують або надсилають повідомлення з приводу кредиту, який особа не брала і не виступала поручителем.

    З точки зору закону, щоб припинити такі контакти, достатньо заборонити колекторській службі вас турбувати та вимагати від колекторів припинити таку взаємодію.

    Дзвінки не припиняються. Що робити?

  • Запитати назву фінансової установи, з якої телефонують, дізнатися підставу дзвінка.
  • Зафіксувати порушення своїх прав (зробити скріншоти екрана телефону з повідомленнями та журналу дзвінків, зробити аудіо запис телефонних розмов тощо).
  • Написати та надіслати скаргу на адресу компанії, представники якої вас турбують.
  • Якщо немає реакції – повідомити про порушення Національний банк України.
  • Дії колекторів у період воєнного стану

    На час дії в Україні воєнного стану від стягнення боргів зі споживчого кредитування звільняються наступні категорії громадян:

    Раніше РБК-Україна писало про те, як правильно оформити реструктуризацію кредиту і чому це потрібно робити.

    www.rbc.ua

    Exit mobile version