Конфлікти між Україною і її західними союзниками загострюються через питання навчання пілотів на винищувачах F-16. Як повідомляє Politico, обговорення щодо швидкості та масштабу підготовки пілотів стали предметом серйозних дискусій. Київ наполягає на розширенні програми, проте західні партнери висловлюють сумніви щодо готовності українських пілотів масово використовувати F-16.
За словами українських посадовців, 30 пілотів вже готові розпочати навчання на F-16, але через обмежену кількість місць у навчальних центрах в США і Данії це наразі неможливо. Українська сторона підкреслює термінову необхідність збільшення кількості пілотів для ефективного протистояння російським окупантам на полі бою. Американські посадовці, однак, наголошують, що літаки будуть надходити поступово, а навчальний центр в Аризоні може одночасно готувати лише 12 пілотів.
«Коли вони розгортають ці можливості, ви хочете, щоб вони могли ефективно їх використовувати. F-16 не принесе користі, якщо його знищать в перший же день», — анонімно заявив один високопоставлений чиновник Міністерства оборони США.
Крім того, представник Міноборони США спростував заяву України про 30 пілотів, готових до навчання. За його словами, багато українських пілотів мають проблеми з англійською мовою та програмою польотів.
Офіційні особи в Брюсселі також наголосили, що Україні потрібні не лише пілоти, а й фахівці з технічного обслуговування та інфраструктури для підтримки F-16. «Вам потрібні не лише пілоти. Технічне обслуговування також є ключовою частиною цього процесу і підготовка технічного персоналу», — коментує голова Об’єднаного комітету начальників штабів США генерал К.К. Браун, кар’єрний пілот F-16.
Останні новини про F-16 для України
Раніше керівник Центру військово-правових досліджень Олександр Мусієнко заявив, що у 2024 році Україна може отримати 14 винищувачів F-16. За його словами, ЗСУ спочатку використовуватимуть ці літаки для відбиття авіації супротивника і завдання ударів по наземних цілях окупантів. Також було повідомлено, що Румунія оплатить навчання українських пілотів на F-16, покриваючи витрати на навчання, харчування, транспорт, паливо, спеціальне обладнання та інші супутні товари і послуги.
Київ продовжує висловлювати незадоволення обмеженою кількістю місць для навчання пілотів на F-16, підкреслюючи необхідність прискорення та розширення цієї програми.