Site icon Новини України ФБК Перший Діловий Первый Деловой

Штучний інтелект відтворив музику Елвіна Люсьє після його смерті

Штучний інтелект відтворив музику Елвіна Люсьє після його смерті

Штучний інтелект відтворив музику Елвіна Люсьє після його смерті

У Нью-Йоркському музеї Dia Beacon відбулась незвичайна прем’єра музичного твору, автором якого формально вважається композитор Елвін Люсьє, померлий ще 2021 року. Проєкт, який поєднує штучний інтелект і архівну спадщину композитора, дозволив створити композицію, що продовжує його експерименти зі звуком і простором, повідомляє FBC.net.ua з посиланням на The Guardian.

Музикант, який прославився завдяки твору I Am Sitting in a Room, досліджував акустичні резонанси ще в середині ХХ століття. Саме цей твір став відправною точкою для розробки нової композиції. Команда MIT, яка займалася проєктом, використала записи голосу Люсьє, що вимовляє одну й ту ж фразу, дозволяючи їй реверберувати, поки залишався лише чистий тон резонансу приміщення. Цей процес був запрограмований в ІІ, який продовжив експеримент уже після смерті митця.

Оригінальні записи були оцифровані, після чого на основі аудіоінформації навчено нейромережу. В результаті штучний інтелект створив твір, що наслідує підхід Люсьє — поступове перетворення мови на музичний тон шляхом акустичної реверберації. У новій композиції використовувалася не лише мова, а й скан мозкової активності самого композитора, що був зроблений ще за його життя. Так ІІ міг “імітувати” не тільки його техніку, а й спосіб мислення.

Стовбурові клітини Люсьє, які були використані для вирощування штучного мозку.

Над втіленням ідеї працювала команда MIT у співпраці з музикознавцями та друзями Люсьє. Серед них — Ніна Сун Ейкен, яка пояснила, що композитор погодився на участь у проєкті ще до своєї смерті, усвідомлюючи потенціал штучного інтелекту в мистецтві. Вона вважає, що цей досвід став би для нього логічним продовженням кар’єри, адже він завжди прагнув досліджувати межі звуку.

Інсталяція, що містить аудіовізуальний супровід і звучання нової композиції, стала частиною виставки у Dia Beacon. Глядачі можуть зануритися у простір, де кожна хвиля звуку трансформується і взаємодіє з архітектурою приміщення — за ідеєю, це є логічним продовженням підходу Люсьє до перформативного мистецтва.

Проєкт викликав значний інтерес серед критиків, які зауважили, що хоча композитор фізично не був присутнім при створенні твору, його творчий дух, манера і навіть ідеї були відтворені з вражаючою точністю. І хоча ІІ не може замінити митця, цей досвід відкриває нові горизонти у продовженні творчої спадщини за допомогою технологій.

Раніше ми писали про історичний експеримент, у якому штучний інтелект виступить у ролі судді на реванші між Олександром Усиком та Тайсоном Ф’юрі.

Exit mobile version