Головна ЭкономикаАвтогігант Mercedes-Benz у кризі: прибуток зменшився майже вдвічі з початку року

Автогігант Mercedes-Benz у кризі: прибуток зменшився майже вдвічі з початку року

Прибуток Mercedes-Benz впав майже на третину через слабкі продажі, митні витрати США та скорочення персоналу. Компанія готує план економії до 2027 року.

by Наумов Дмитро
Прибуток Mercedes-Benz впав майже на третину через слабкі продажі, митні витрати США та скорочення персоналу. Компанія готує план економії до 2027 року.

У третьому кварталі 2025 року прибуток концерну Mercedes-Benz різко скоротився майже на третину. За даними компанії, основними причинами стали падіння обсягів продажів, додаткові фінансові витрати, спричинені американськими митами на імпорт, а також витрати, пов’язані зі скороченням персоналу. Від липня до вересня чистий прибуток автогіганта зменшився більш ніж на 30 відсотків і склав лише 1,2 мільярда євро, повідомляє FBC.net.ua з посиланням на офіційний звіт компанії Mercedes-Benz.

Загалом за дев’ять місяців 2025 року чистий прибуток концерну впав удвічі порівняно з аналогічним періодом минулого року — до 3,9 мільярда євро. Значне навантаження на фінансові показники створили витрати на реструктуризацію та скорочення працівників. Враховуючи всі спеціальні фактори, зокрема витрати на програму добровільного звільнення, операційний прибуток (EBIT) у третьому кварталі впав на 70 відсотків і становив 750 мільйонів євро. Якщо не враховувати разові витрати, скоригований показник EBIT досяг 2,1 мільярда євро. Сукупні витрати на правові процеси та реструктуризацію склали приблизно 1,35 мільярда євро.

Виторг компанії також зменшився — на сім відсотків до 32,1 мільярда євро. Голова правління Mercedes-Benz Ола Калленіус зазначив, що такі результати відповідають прогнозу на рік. Раніше компанія попереджала про очікуване зниження продажів, доходів і прибутку до оподаткування. Рентабельність головного напряму — виробництва легкових автомобілів — залишилася на рівні 4,8 відсотка, що лише трохи вище показника минулого року (4,7 відсотка) і відповідає нижній межі запланованого діапазону в 4–6 відсотків.

Mercedes-Benz планує подолати кризу за рахунок масштабної програми економії та оновлення модельного ряду. Концерн має намір скоротити виробничі витрати на 10 відсотків до 2027 року, а також зменшити постійні та матеріальні витрати. Для цього компанія запропонувала близько 40 тисячам працівників у Німеччині, які не задіяні безпосередньо у виробництві, добровільно залишити компанію в обмін на компенсацію. Тільки у третьому кварталі витрати на цю програму реструктуризації склали 876 мільйонів євро після понад 400 мільйонів євро у другому кварталі.

Продажі Mercedes-Benz на ключових ринках Китаю та США знову знизилися. З липня по вересень концерн поставив дилерам 525 300 автомобілів і фургонів, що на 12 відсотків менше, ніж торік. За підсумками перших дев’яти місяців року обсяг реалізації склав приблизно 1,6 мільйона транспортних засобів — на дев’ять відсотків менше, ніж у 2024 році, коли продажі також зменшилися на чотири відсотки до 2,4 мільйона.

Проблеми Mercedes-Benz поділяють і інші німецькі автовиробники, які стикаються з посиленою конкуренцією на китайському ринку. Місцеві бренди швидше адаптуються до попиту на електромобілі, особливо у преміальному та люксовому сегменті, де позиції німецьких виробників послаблюються. У компанії зазначили, що ринкова ситуація у Китаї залишається складною, а іноземні бренди фіксують значне падіння продажів у найприбутковішому сегменті автомобільного ринку.

Раніше ми писали про таємного донора Трампа: мільярдер Тімоті Меллон пожертвував $130 млн для оплати військових під час шатдауну.

Вам також може сподобатися